~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Tuesday, November 16, 2010

~ KOrbAn ~

" untuk mu apa jer aku sanggup korbankan...masa?wang?apa pun honey...bagi ayang semua tu tak penting "ya nie la ayat2 power tyme bercinta...sume gak sanggup hehehhe tapi bila kena batang idung sendiri ha sendiri sakit la hahaha......


ada kaitan ka?hantam jak la ya.....

tapikan yang sebenarnya nie aq mo cita sal " raya korban " hehehhe bukan korban cinta ka tau korban masa ka apa ka hehehe....yalakan dah nak raya aji da nie heheh....

yeyeyeye!!!!!! esok raya...esok raya....

terlebih xcited la pulak kan macam aq haji jer hehehhe....haji pown tak xcited giler2 macam aku nie hehehhe....ok stop melalut lets go to da main point heheh..ceh speking jap....

RAYA KORBAN??? hurm apa korang paham tang raya nie?kalo aku la yang d tanya jawapan palink mantap aku ialah " dah namanya raya korban kena la korban lembu ker,sapi ka n suasana dia sama jer la ngan raya puasa " hehehhe....tu pown nak d jadikan soalan kan hehehe...pikir aku nie bebudak yang tak tau jawab ker heheh...sebenarnya disitu la kita ndak bengam tu hehhe...bila sebut jak raya korban ha sume la trus tebingung memikir apa yang mo d korban heheh...sampaikan lembu2 kat kandang pown ikot seram...

?????

raya korban nie membawa banyak pengertian yang kita tak brapa tahu...ya termasuk la saya hehhe...tak tau banyak pown...ni baru tau heheh...

ok lah raya korban nie ada sempena memperingati peristiwa dimana Nabi Ibrahim yang sanggup mengorbankan anaknya sendiri iaitu Nabi Ismail demi tuntutan Allah yang maha esa...tapi waktu tu Allah s.w.t dengan kekuasaanNYA telah menukarkan Nabi Ismail dengan KIBASY....tau ker yang mana satu kibasy?hurm kalo tak tau rajin2 kan la diri mengGOOGLE K heheh....

yang bestnye tyme raya korban nie adalah tyme bapak2 kita bergotong royong untuk menyembelih n membersihkan lembu korban tu...( walau pun aku tak penah tengok yang real depan mata tapi melalui penceritaan org dah cukup buat aku rasa macam aku ada d sana hehehe )sume bersatu padu kan tambah meriah sambutan raya nie....


ha teok nie macam siok kan hehehe..trus mo join sekaki aku....

cerita sal lembu nie teringat la aq peristiwa tyme berada d sem5 kat politeknik kk...beberapa ekor lembu yang mo d korbankan di ikat kat bawah pokok rendang bersebelahan blog G hehehhe..sesapa yang penah blaja sana mest ingat tyme nie..hehhehe awal2 in da morning lagi kami da kena sarapan ngan bau najis lembu nie ehhehehe...satu 2 tompok tak per ni bertompok2 kat ctu eheheh..trus harum semerbak poli tyme tu ehhehe...ke kelas dengan berminyak wangi kan wangian asli ekekekek....

tapi apa pown crita d sebalik raya korban korang sume mest penuh dengan kesyukuran kan walau ada yang kurang...selain kita dapat saling tolong menolong, kita jugak dapat mendekatkan diri dengan ALLAH swt dan masyarakat sekeliling kan3x....so hargai la raya korban nie..walau pun cuti cuma sehari dua tapi hargai la jan la ada yang mengeluh kan hehehe...

ok tak tau da mo tulis apa nie ehhehe..nant makin panjang makin melalut plak ehhehe....apa pown slamat menyambut raya korban ya sume...

lastly : apy bezday idris..smga allah permudahkan sgalanya amin..~ saya tak pernah lupa kamu ~

No comments: