~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Tuesday, November 2, 2010

~ ORAnG TuA - tuA KaTA...~

ary nie nak kongsi sikit ler ngan kengkawan sume sal apa yang aq tau eheheh...ntah betol ntah tidak sume nie..apa yang mampu kita buat..just look n see la...(eh look n see bukan ke sama maksud?)heheheh...sama2 la kita cuba mencari gali sume sumber2 yang boleh kita gali..tak kesah la guna cangkul ka tau lidi ehehe....


" nak kalo kat dapur tu, jangan la dok nyanyi lagu siti...nant tak pasal2 kawen ngan org tua "

tue org2 tua la cakap...ntah betol ntah tidak..hehehe..tapi..nak tau apa dak2 zaman skrg jawab?hehehe termasuk aku skali hehehe....nie la jawapan paling la GUD dirasa kan untok nasihat2 seperti di atas ahaksss." ala mak pak kalo da jodoh ngan org tua...nyanyi tau tak tetap juga cam tu...." hurmm gud erk jawapan tu ehhehe....ha tak pown ada juga yang cakap " ala mak n bapak nie cakap cam tu saja ja kan..takot nanti kalo putri ( bukan nama sebenar ) masak sambil nyanyi..kang tak pasal2 makan makanan hangus la kita sekeluarga kan?..dont worry im a gud chef..." cehh siap bangga diri lagi..heheh...tapi kan kalo aku pown aku pikir benda yang sama juga ehheheh....tak kan la gara2 nyayi cam tu trus jodoh org tua ahahaha....secara kebetulan jer tu..besa la nek moyang kita dulu2 nie suka berkias2 kalo cakap eheheh.....kalo korang lak macam mana?same wif me or not?hehehe....

orang2 tua juak slalu kata......


" jangan suka potong kuku malam..ndak bagus..."

uishhhh apa yang tak bagus nya pown aku tak tau ehehhe....bila tanya napa ha macam2 la teori mak bapak kita bagi kan ehehhe...siap ngan bukti2 yang kukuh lagi ehehhehe.....tapi kan bagi aku alasan nya napa kita tak leh potong kuku malam coz takut nant bukan kuku jer yang d potong tapi ngan isi2 skali ahaksss....tak pasal2 kudung jari hehehe.....benarnya org2 tua dahulu kala slalo cakap cam tu ngan anak drg coz yela..dulu2 kan letrik nie kurang lagi ehehheh...ada yang guna pelita jer tok terangi malam hehehe..tu yang bagi nasihat gtu hehehe....tapi skarng nie dah terang benderang da so tak kan la boleh terpotong isi kan ahaksss....but kalo ada yang potong kuku juak tyme black out ha tu nama nya cari nahas la ehehheh.....


org2 tua juga slalu kata.....

sekadar gambar hiasan k...
AWAS !!!!!
" org perawan tak boleh duduk kat tangga nanti jodoh tu tertutup...ha nak ker tak kawen sampai ke tua "

kusss semangat ahahahah..ada pulak..sape la yang tak nak kawen kan heheh..kita nak juga hidop berkeluarga kan3x...cepat sukunk ehhehe....sebenarnya bukan apa org2 tua dulu cakap cam tu..yela kan tak manis la kalo anak dara dok kat tangga...nant sume org pandang2 heheheh..kan di sediakan sofa yang empuk kat dalam umah sow apsal tak duduk jer kat dalam umah hehehhe....siap berkipas lagi hehehe....ni tak nak juge dok kat tangga tu..kang tejatoh...pastu tegolek2 n tetambling ha sapa susah?mak bapak juga kan..hehehhe...sow dengar la cakap org tua tu ehehhe...

org2 tua jugak always say.....

" jangan la suka sangat menjahit tyme malam...nanti mata tu cepat rosak..."

ok yang nie boleh juga la di trima pakai cuma kalo bagi aku ler nie alasan nya adalah takot nant bukan kain yang d jahit tapi tangan ehheheh....tecucuk tangan kan sakit tu...ha tu la sebabnya kita d larang menjahit malam ehhehe....

ada2 jer org tua kita nie kan..itu tak ble ini tak ble hehehehhe.....tapi kan sebenarnya if kita teok pada pandangan positif nya mang berguna juga pantang larang drg nie kalo d ikot..heheh tapi jan la terlalu pecaya kan ehhehe.....ha macam pantang larang yang satu nie " jangan cukur kening kalo blom kawen tak baik....." sebenarnya mesej yang ingin disampaikan oleh drg ialah....bila kita blom kawen ni n cukur kening nant ilang seri...bukan nya apa..tyme kawen tu kita nak la juga org tengok perubahan pada wajah kita..kalo dulu tak cukur kening tpi tyme kawen baru cukur orang akan nampak cantik ehehhe...tp kalo da dari anak dara lagi da cukur kening ha mana nak nampak perbezaan nya kan ehhehehe......banyak lagi la pantang larang dorang..kalo nak tulis kat cnie alamat nya patah la jari jemari aku nie hehehehe...next tyme la kita kongsi lagi yer heheheh....

apa pun sume nie hanya la kiasan semata2 tapi ada juga la yang betol nya..terpulang la dari kita nak nilai ia macam mana kan hehehe..apa pown be ware ok ehehhe..jangan percaya seratus peratus kang tak pasal2 kita d cakap percaya pada benda bukan2 pulak ehheheheheh.......

ok kawan2 mana yang baik kita jadikan pedoman mana yang tak baik tu kita jadikan sempadan...semoga KATA2 ORANG TUA yang kita slalu dengar tu ble jauhkan kita dari perkara buruk n boleh di jadikan panduan idop bukan sebagai satu benda yang tahayul ehehheh..( wat ever...aku melalut dah ehhehe )

No comments: