~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Tuesday, September 6, 2011

~ KENAPA KITA SLALU LUPA?? ~

assalamualaikum..

petang yang sangat mendung..rasa macam nak tarik slimut pastu tido..zzzzzzzzzzz
petang nie aku nak muhasabah diri seketika...
aku nak tanya kat diri aku sendiri..napa kita slalu lupa erk???
termasuk aku skali..kenapa aku slalu lupa???
lupa apa??hurm lupa pada pencipta kita...
YA ALLAH moga masih ada ruang untuk aku kembali pada NYA..

korang penah tak terasa macam y aku bersedeh nie erk???
kenapa aku feel macam sayu jer dalam hati???
ha penah tak???
itu la feel yang aku ngah alami skarang nie...
YA ALLAH apa kah ini adalah ujianMU...???
jika ini adalah ujian dari MU aku mohon hati ku diberi ketabahan...

manusia slalu takot kehilangan semua yang dimiliki di dunia nie tapi tak pernah takot untuk kehilangan pencipta kita..
kita slalu lupa pada pencipta kita sedangkan pencipta kita tak pernah lupa pada kita walau sedikit pun...
ya ALLAh betapa jahilnya kita hidup kan...
bila kita terpaksa kehilangan boypren gulpren kemain lagi kita teresak2 menangis...tak mo pisah..tak mo putus tapi kita tak pernah terfikir bahawa mungkin perpisahan itu yang terbaik...
mungkin hati kita berat mo lakukan yala bila dah sayang memang macam tu tapi cuba kita fikir lak adakah kalo kita bersama dengan orang tu hidup kita akan lebih dekat dengan pencipta kita atau makin jauh????moga ALLAH permudahkan sgalanya untuk kita...

apa salahnya bila kita putus ngan orang tu sebab kita tau yang kita makin jauh dari pencipta kita bila kita bersama...tapi bukan bermakna orang tu tak sempurna,,tak baik tapi mungkin melepaskan nya kerana ALLAH adalah lebih baik dari sgalanya..insyaALLAH pasti ada hikmah disebalik semua kejadian...baik buruk pasti ada hikmahnya..cuma kita manusia yang terkadang leka dengan semua hikmah yang diberi...

bila kita selalu lupa kita mengharapkan ada teman yang akan slalu mengingatkan kita tentang hidup kita..cam tu juga dengan aku..aku berharap sangat aku still punya mereka saat aku semakin jauh dari yang maha pencipta...

moga ALLAH permudahkan segalanya untuk kita sume

p/s : hurm muhasabah diri walau seketika ianya sudah cukup untuk buat kita tak lupa pada asal kejadian kita..

2 comments:

anismelon said...

kenape nie..hurmmm..nak cakap pon tak leh..sbb anis tengah melaluinye..

lieya_idlia2307 said...

ntah la anis huhu len jer rasa 2 3 hari nie..berat sangat perasaan aty nie..ow ya ka anis pun sama..tak pa sama2 kita berdoa pada yang esa moga dipermudahkan