~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Friday, September 23, 2011

~ NAK PILIH YANG MANA???~

assalamualaiku sume,,

apa kabar korang sume hari nie??ok tak??maaf lah terlambat pulak aku nak menaip entry nie..
tak tau nak naip apa hehhe...
ekceli aku ngah konpius nie nak buat apa..hari tu aku ada mohon untuk sambung stdy diperingkat ijazah..then bila kuar result aku tak dapat lak..so dengan semangat yang masih berkobar2 aku pun isi rayuan untuk UPU tu..tunggu punya tunggu bila result rayuan kuar aku still tak dapat jugak..
huwaaaa sedeh sangat...nak jugak nak jugak..

nak dijadikan cerita,,ada sorang kawan aku masa stdy kat politeknik dulu suh aku isi untuk amik PLK a.k.a pengajian luar kampus....bila dia suh tu aku teringi juga nak isi yer la kan semangat nak sambung stdy tu still berkobar2 lagi...then aku terfikir satu hal..
bayangkan amik tu 4 tahun...lama tu..tua kerepot dah aku nant..if aku isi tu then aku dapat tawaran untuk sambung sepenuh masa haaaa tu satu lagi masalah..sapa nak jawab tu..

pening2..aku tak tau macam mana nak pikir da..
kawan aku tu cakap kat aku dia kata kalo amik PLK tu kita ble stdy sambil keja so..abis ja amik degree trus orang berebut nak amik kita keja sebabnya dah la ada degree pastu ada pengalaman 4 tahun kerja lagi..
bila pikir2 balik betol jugak kan cakap dia tu..
setidaknya aku dah ada pengalaman,,,
tapiiiiiiiiiiii
tapiiiiiiiii
aku still fikir benda yang sama...kalo aku dapat sambung untuk sepenuh masa punya macam mana???
aku nak jugak isi kemasukan u untuk tahun depan..
nak jugak

korang ada idea tak nak bagi kepala otak aku nie tak serabut??
help me plezz...tadik aku ada isi UNISEL tapii tak der pulak kos aku sana..
susah la kalo macam tu kan
hurm double pening dah sekarang nie..

p/s : sila la kamu2 sume bagi pandangan pada aku erk..makasehh

4 comments:

Kathy Tuah said...

x pun awk tunggu je intake next year, mane tau dpt..sambil2 tu keje la dulu..

ieyza afieyna said...

semoga akk dpt lah smbung degree tu..
sabar t ade la rezeki k.. ;)

PLK tu sama macam PJJ kowt,,
beljar smbil berkerja kn,,

Dawia.Honeyputri said...

Bagi pandangan wia, mungkin lieya boleh bekerja untuk cari pengalaman.. jika rasa serba tak kena dan semangat belajar berkobar.. apa kata kalau ikut kata kata kwn lieya spy belajar cara PLK..

sory kalau xmembantu. Sbb mgkn nti wia akan hadapi mnda yg sama..

mgkin*

lieya_idlia2307 said...

@kathy yer memang nak tgu intake tahun depan ni huhu...keja pun ngah apply mana2 yang patut...

@ieyza amin..mudah2han..yup lebih kurang sama la..tp pjj kena ada pengalaman keja baru ble amik tu..plk ni tak der pengalaman pun ble jugak...

@wia ya ngah usaha la nie wia nak cari keja..kat tempat lieya nie susah arr keja tak banyak...hurm nak jugak amik plk ku tapi lama gila hehhehe...