~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Monday, October 31, 2011

~ DIA MUNGKIN TAK MEMAHAMI ~

assalamualaikum sume

ya mungkin dia tak mengerti,,untuk memahami jugak mungkin dia ble..YA ALLAH engkau permudahkan lah segalanya...aku tak faham dengan sikapnya..kadang rasa macam nak nangis jer bila terpaksa berhadapan dengan sikapnya yang selalu buat hati nie kecewa...

salah kah bila aku bertanya??salahkah bila aku inginkan kejujuran dari dia??
salah kah???kalau memang apa yang aku tuturkan tu buat dia rasa yang aku tak percaya pada dia,,buat dia rasa yang aku selalu mencuriga dia aku minta maaf...tak terlintas pun di hati nie untuk curiga pada dia..tapi hati pompuan bukan untuk dipermainkan dan bukan untuk dijadikan sebagai bahan untuk dia bersenang2 saat aku sendiri terluka...

aku pernah bilang pada dia jangan lukai aku,,
aku pernah terluka kerna nya suatu ketika dulu dan luka tu masih bersisa di hati nie..sukar untuk aku memadamkan semua luka2 yang pernah dia cipta..tapi aku beranikan diri untuk menerima dia untuk hadir dalam hidup aku..dengan harapan aku ingin dia berubah..walau tak berubah sepenuhnya tapi aku mahu dia ubah hidupnya..walau aku tahu perubahan itu bukan untuk aku..

tapi dia tak pernah nak berubah..tak pernah nah menyedari kesilapan nya..
bila aku yang buat silap,,dia mula marah,,dan kadang kala kata2 yang terbit dari bibirnya tu buat aku rasa down sangat,,air mata nie dengan laju menitis tanpa aku minta,,tapi jauh disudut hati nie aku masih menyimpan harapan untuk melihat dia berubah..ya dan saat dia berjaya merubah hidupnya saat itu aku akan mula pergi jauh dari hidup dia..

saat aku menaip entri ni aku rasa sebak sangat kat dalam dada nie..rasa macam nak menitis jer air mata nie,,tapi aku kuat kan jugak untuk terus menaip dan menaip..meluah semampu ku..mungkin bila ada yang baca entry aku nie..dorang akan kata aku emo,,tak kuat n macam2 lagi la..aku tak nafikan sume tu n aku memang sangat2 sedeh tika ini...hanya dengan meluah boleh buat aku feel better sikit walau tak sepenuhnya...

wahai insan yang aku sayang,,aku tak minta lebih dari hidup mu dan aku tak minta segala yang ada pada mu untuk menjadi milik ku,,sebab aku tahu siapa aku dan aku sedar di mana tempat ku cuma satu yang aku harapkan,,berubah la..walau bukan untuk aku tapi berubahlah untuk MEREKA,,hati ku hancur bila melihat dan mendengar orang lain berkata buruk pasal kau..bagi aku setiap orang berhak mendapat peluang untuk berubah,,dan aku mahu kau tau yang aku tetap akan jadi semangat yang akan selalu ada bila kau perlukan..

mungkin apa yang aku kata kan dalam mesej tu buat kau rasa benci tapi semua tu aku lakukan sebab aku sayang dengan kau,,walaupun hati ku terasa benci yang teramat saat aku mula menaip mesej untuk mu tapi perlahan2 aku padam kan api kebencian tu..aku cuba berkata jujur pada kau tapi malangnya kau tak memahami niat ku dan sekali lagi kau lukai aku..kau hukum aku dengan hukuman yang lebih berat dari pada salah yang aku lakukan...

kenapa???andai di hati mu sudah hilang rasa cinta,,dah hilang rasa sayang jauhi lah aku dan aku pasti akan memahami keadaan itu...
aku tahu kau tak mungkin akan membaca setiap isi yang ada dalam entri ni tapi aku harap bila segalanya telah berakhir kau masih bisa membaca setiap luahan hati ku dalam blog nie...
aku punya kekurangan,,aku slalu menyakiti,,tapi bila aku mula menuturkan kata maaf aku harap kau bisa memahami keiklasan yang ingin aku sampaikan...

p/s : terlalu sedeh saat ini...

1 comment:

anismelon said...

kadang org tak faham sebab sebab kite buat..kadagn kadang org fikir ape yg dorg buat semua betul..bersabarlah wahai hati..:)