~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Saturday, January 5, 2013

~ 5 januari 2013 ~

assalamualaikum,,,

sedar tak sedar dah 5 hary kita berada d tahun baru nie kan??
permulaan yang baik,,
hope till the end,,

apa yang kita harapkan dalam kehidupan kita nie?
hurm sume pun mengharapkan yang terbaik dalam kehidupan,,tak sorang pun yang mengharapkan kepahitan dalam kehidupan nya,,
bila tanya pasal azam baru mesti semua pun akan cakap nak jadi yang terbaik dari tahun tahun sebelum nya,,ekceli bila2pun kita ble jadi yang terbaik,,tak semestinya kena tunggu tahun baru muncul baru la kita sibuk nak buat azam kan,,


macam org yang lain jugak aku pun punya cerita hidup tersendiri,,semua suka dan duka ada,,gelak tawa,,menangis ketawa,,sume pun ada,,kadang aku rassa macam nak tinggl jer sume kesedihan d blakang,,tapi tak ble jugak sebab apa pun kita kena sesekali pandang ke belakang,,tyme tu baru kita akan sedar sapa kita dulu dan sapa kita skrg,,banyak yang perlu kita perbaiki dri masa ke semasa,,terlalu banyak sampaikan kita sendiri ndak dapat sudah mo detact setiap satu,,

korang masi ingat lagi ka cerita masa lalu?
kalo tanya aku memang aku masih dan terlalu ingat pada sume tu,,walaupun banyak pahit dari bahagia tapi aku besyukur sebab ada nya sume kenangan itu,,banyak ajar aku erti kehidupan sebenar,,

ada ketika org persalahkan diri kita atas keputusan yang kita buat tanpa mereka selidik kenapa kita wat keputusan macam tu,,dan ada ketika jugak org2 di sekeliling kita tak pernah cuba untuk paham kita,,drg lebih banyak salahkan kita daripada cuba untuk paham kenapa kita memilih jalan yang sukar,,

24 tahun bernafas d bumi ALLAH,,dan 24 tahun juga la aku belajar banyak perkara,,
daripada tak tau apa2 sampai la dah mampu mencapai kejayaan walau tak banyak,,

bagi aku setiap corak hidup tu membawa keindahan yang berbeza,,
tak semua yang pahit akan terus pahit dan tak semua yang manis akan tetap manis,,
think it deeply,,

apapun just live ur life happly,,
no matter what people say,,just ignore it!!
jadi diri sndirii,,moga tahun ni akan membawa erti bahagia yang lebih banyak,,amin,,


p/s : tengah tengok citer hindi,,hehehe,,,


No comments: