~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Sunday, August 14, 2011

~ ANAK 14 TAHUN HAMIL?? ~

assalamualaikum..

macam-macam jer berita sekarang nie kan..kadang kala mengejutkan,,ada ketika lak mengerikan dan tak kurang juga yang memelikkan jiwa dan raga...

aku baru jer membaca berita2 kat myMetro then terbaca satu berita mengenai satu lagi kes rogol yang melibatkan BAPA TIRI...haiii heran lah orang zaman sekarang nie ntah letak kat mana akal dan fikiran dorang kan..tak ingat dosa pahala dah...berita yang aku baca tadik tu berlaku kat KENINGAU SABAH...seorang ibu terkejut bila mengetahui anaknya yang berusia 14 tahun disahkan hamil...dan lebih mengejutkan lagi bila mak dia tu tahu yang anak dia hamil hasil daripada benih suaminya sendiri iaitu bapa tiri kepada anaknya...

Masyaallah pelik la orang tu kan..hurm korang baca dulu berita nie ya..

KENINGAU: Seorang ibu yang curiga melihat anak gadisnya berusia 14 tahun gemar memakan benda masam selain perubahan saiz tubuhnya hampir pitam apabila dimaklumkan anaknya disahkan mengandung dua bulan selepas pemeriksaan di klinik kesihatan, di sini, kelmarin.
Lebih mengejutkan, gadis terbabit mendakwa kandungannya adalah hasil benih bapa tiri, yang juga suami ibunya.
Difahamkan, remaja terbabit menjadi mangsa rogol lelaki terbabit setiap kali ibu dan kakaknya tiada di rumah kerana keluar bekerja.
Difahamkan, ibu mangsa mengesyaki sesuatu yang buruk berlaku berikutan perubahan tubuh mangsa, terutama perutnya yang semakin membesar, selain gemar memakan asam.
Curiga dengan perubahan itu, ibu mangsa membawa anaknya menjalani pemeriksaan di klinik dan doktor mengesahkan gadis terbabit berbadan dua.
Terkejut dengan perkara itu, ibu mangsa mendesak anaknya menceritakan apa berlaku sebelum mangsa mengaku dirogol bapa tirinya sebanyak dua kali pada Jun dan Julai lalu.
Mangsa juga mendakwa diugut supaya merahsiakan kejadian itu daripada ahli keluarga lain.
Ibu mangsa yang berang kemudian membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Keningau.
Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Zahari Mohamed berkata, kejadian dipercayai berlaku di rumah mangsa di Kampung Kepayan Lama, Jalan Apin-Apin, sekitar Jun lalu.
“Mangsa dipaksa bapa tirinya melakukan hubungan seks ketika isteri dan kakak mangsa tiada di rumah.
“Mangsa juga diugut akan dicederakan jika menceritakan perkara itu kepada orang lain,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Zahari berkata, berdasarkan laporan dibuat ibu mangsa, polis menjalankan gerakan memburu dan suspek berjaya ditahan di rumahnya.
“Suspek kini direman bagi membantu siasatan dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya.
Zahari berkata, suspek boleh dikenakan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

ha baca tak...haii la manusia kat mana la korang letak akal dan fikiran korang...
lu pikir la sendiri kata nabil..opss...harap2 mereka dapat hukuman yang setimpal...
bagi mak2 kat umah tu sila la berikan perhatian pada anak2 korang..jangan biar mereka teraniaya sebegini rupa..

p/s : moga2 kita dijauhkan daripada hal2 sedemikian..amin...

~ AKU MULA MERINDUI MU ~

assalamualaikum...

huwarrrrrrggggg mud sedeh dan merindui..
eh..eh..before tu nak tanya korang apa kabar???ada chat ka???posa????
tetttttt macam ler aku posa kan dok sibuk tanya2 orang posa ka dak hahahhahaha....

hurm ekceli aku sedang dipaut rasa kesedihan yang teramat rasanya...*iye ke teramat????lantak la*..korang mesti faham feel aku skrg nie kan??sapa yang tak paham sila la google kat internet kompem dapat jawapan heheheh..ok gurau jer...

aku rindu pada sorang teman aku yang dah lama aku tak jumpa...SHE IS MY BESTFRIEND...last aku jumpa dia masa bulan 4 tahun 2009 kalo tak silap aku,,pastu terputus hubungan langsung dengan dia..dia hilang dari radar..huwaaaa aku mizz dia...
pic2 dia pun aku dah tak tau letak kat mana...sedehh nya...

aku mula kenal dia tyme kami kat form 4 kat teknik tawau...ntah camna kami jadi rapat gila2..kemana jak mesti berdua..then apa yang lebih merapatkan kami lagi ialah bila aku masuk asrama YAYASAN SABAH kat tawau tu..kebetulan dia pun duk kat asrama tu...kami jadi lebih dan lebih rapat walau kekadang tu ada jugak kami berselisih faham tapi kejap jak pastu bebaik lagi...

banyak kenangan aku sama2 ngan dia..walau pun cuma untuk tempoh 2 tahun kami bersama tapi banyak kenangan yang kami cipta..dia banyak ajar aku dalam pelajaran..almaklum lah dia kan budak pandai...
aku rasa bertuah dapat kawan ngan dia..tapi after SPM kami dah jarang berhubung sebab dia suka tukar2 num phone...

dan hari ni entah kenapa aku teringat sangat2 kat dia..rindu sangat2 kat dia rasa macam mo jumpa dia..peluk sambil nangis2 kat dia....rindu sangat nak crita2 ngan dia tepi laut macam yang kami penah buat dulu tyme aku putus cinta ngan bf aku..kami duk tepi laut dengan memakai baju skul pastu dia bawa aku g karaoke...d KBOX jap...tyme tu hilang sume kesedihan....

aku harap dan doa moga2 ALLAH berikan kesempatan untuk kami berjumpa lagi...dapat berbuka posa sama2 tahun nie..sebab aku memang rindu kat dia...

MARLINI MOHAMMAD @ ABD RAZAK...aku rindu kamuuuu......

p/s : apa perasaan korang bila korang di tempat aku??hurm k bye