~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Thursday, February 24, 2011

~ bLAme ME ~

YA ALLAH maafkan hambamu nie atas semua salah yang telah aku lakukan...hurm kenapa org yang aku sayang pun seakan menyalahkan aku atas tindakan aku nie....huwaaa.....shud i ketawa kuat2????
oppsss....di larang ketawa melebihi yang sepatutnya hehehe.....

ya rasanya i shud ketawa tebahak2 kowt hehehe....aty ngah senang kan...cehhh senang sampaikan terketar2 tangan nie n kaki nie...betapa la aku senang sangat tu kan heheheheh.....
ok back 2 da main point.....
" blame me "
or 
dalam erti kata lain ialah....
" salahkan aku "
 erkkk...macam biasa je aku ngan ayat nie kan hehehe..walau pun singkat tapi cukup padat makna nya....
menusuk ke dalam jantung n jiwa serta sanubari ku......
uisehhhh...
ishhh i dun like la feeling like diz..so cruel wooo......apa la nak jadi ngan aku nie...always at the wrong place....
macam tak de place yang betol da tok aku nie...heiiiii..
apa da......

 segalanya buat aku rasa mo gila.......
apa nie..tak ble ka p jau2....pikirkan bila da kongsi benda nie ngan org lain aku ble tenang2 kan pikiran tapi malah d blame lagi....
huh ko memang jahat lieya..
tu la sapa suh jadi jadi bab tu org sume blame ko...
teda satu pun yang mo sukunk ko....

ala tu la kan org jahat mest d balas jahat juak..padan muka ko....
u diserve it.....




Wednesday, February 23, 2011

~ RasA ITu ~

YA ALLAH...
kenapa begitu berat dugaan yang harus aku hadapi?...
kenapa berat sangat masalah hati 
yang aku perlu tanggung...
aku perlu seseorang untuk bercerita 
dan 
aku perlu seseorang untuk berkongsi beban ini....
bukan aku tak kuat untuk hadapi nya 
tapi aku cukup buntu untuk menghadapi segalanya....
YA ALLAH 
beri aku kekuatan...
berikan aku kekuatan untuk aku terus bertahan....
aku tahu ujian itu tanda sayangNYA pada aku dan ujian itu pasti aku bisa hadapi...
jadi aku perlu terus kuat untuk menghadapinya...
ya aku perlu jadi lebih kuat dan tabah.....
moga esok aku masih mampu tersenyum untuknya dan aku masih bisa berikan semangat pada nya walaupun seketika cuma.....
sesungguhnya 
aku masih 
terlalu sayang padanya...

ya ALLAH aku memohon kekuatan dariMU

Tuesday, February 22, 2011

~ Aku mAhU diA tAhu ~


aku sentiasa mahu dia tahu yang aku akan selalu ada untuk dia...
aku tak bermaksud untuk mengongkong dia...
jauh sekali untuk mengatur hidup nya..
tapi...
aku mahu dia bisa berkongsi suka dan duka
yang dia lalui...
aku tak minta dia membalas sume nya
dan aku tak minta dia untuk terus memahami aku
kerana aku tahu aku cukup payah untuk difahami...
cuma
aku mahu dia tahu
yang aku sangat sakit bila melihat dia terbeban..
dan
aku sedia berkongsi beban itu..
tapi tiap kali dia mesti menolak semua itu..
cuba la mengerti tujuan sebenar aku...
tiada niat untuk mengatur hidup mu...
tapi itu sume adalah yang terbaik untuk mu
buat masa ini...
aku hanya mahu dia tahu
yang setiap coretan yang ada
dalam kamus hidup ku...
sedikit sebanyak berkisar tentang nya......


~ Ego kAH Aku ?? ~


betapa egonya kita saat hati dibuai rasa cinta.....
betapa egonya kita untuk terus memilih dia walau mungkin kita terluka.....
betapa egonya kita bila kita merasa sayang pada
seseorang....
segalanya terasa ego.....
dan segalanya terasa sangat2
melukakan........
tapi itu la manusia...sering kali kalah dengan mata hati
tapi berfikirlah secara positif...
kita juga tidak menginginkan keadaan itu
setiap kita berhak tok merasa disayangi dan dicinta....
berjuang la demi rasa kasih kita pada nya....
tapi dalam pada itu cuba lah untuk mencari jalan yang terbaik 
untuk dilalui....
setiap keputusan yang kita ambil pasti punya risiko
risiko yang kita sendiri tak tahu
.......
segalanya terletak pada kita...
cara kita mengatasi masalah itu yang akan menentukan
keputusan kita itu betul atau salah.....

Monday, February 21, 2011

~ PutArAn KEhiDupAn ~

complicatednya kehidupan..ya itu yang mampu aku katakan tika ini...walau serabut bagai nak rak kat kepala nie tapi aku gagahi juga untuk terus tersenyum....tersenyum untuk lihat dia bahagia walau mungkin tidak sebahagia yang dia harap kan....hurm saat nie tak tau nak luah macam mana dan tak tau nak luah pada sapa setiap apa yang bergolak dalam aty nie....allah saja yang tahu betapa bergolaknya kat dalam nie....moga aku diberikan yang terbaik dalam meneruskan kehidupan nie..kehidupan yang aku yakin akan bisa buat aku bahagia kelak...amin......ego ka aku?salah kah aku?salah ka bila aku terus mempertahankan rasa itu?ada kalanya aku rasa aku terlalu ego untuk semua itu tapi andai saja mereka tahu apa yang aku mahu dan apa yang aku juga jalani tika ini past mereka akan cuba untuk memahami......tak pernah terniat d hati untuk terus dalam keadaan seperti ini tapi itu lah hakikat yang perlu aku jalani saat aku telah memilih untuk meneruskan perjalanan hidup ku di atas jalan yang bukan siapa2 yang pilih......putaran hidup nie sukar untuk kita jangkakan....seperti selalunya kadang kita d atas dan ada saat nya kita berada di bawah....begitu jugalah dengan nasib kita..selagi kita bisa bernafas selagi itu la tidak akan pernah ada tanda nokhtah dalam coretan hidup kita....mungkin kita cuba untuk memilih jalan yang lurus dan tak ada sedikit pun cacat celahnya...mengapa?mungkin kerana adanya keyakinan yang tinggi dalam diri kita bahawa jalan itu pasti membawa kita kepada sesuatu yang bisa buat kita bahagia.....tapi sebenarnya tanpa kita ketahui jalan itu tidak seindah yang kita fikirkan dan ianya juga tidak seindah yang kita harapkan.....mengapa?ya itu la dugaan..dugaan yang tak pernah bosan mengekori setiap langkah kita....kadang kita memilih untuk berlari daripada berjalan..mengapa? kerna terdetik dalam hati kita untuk sampai dahulu ke sana...tapi kita tak pernah terfikir andai kita berlari dan tersungkur jatuh apa yang akan kita rasai.....betapa jauh dan sukarnya perjalanan hidup kita....kadang kita salah mentafsir dan kadang juga kita salah mengatur strategi....bagi kita kita sudah cukup memahami insan lain tapi sebenarnya kita langsung tak tahu erti memahami yang sebenar.....kita gagal dalam perjuangan...saat nie rasa nya aku terlalu banyak berbicara...entah mengapa hanya dengan berbicara aku bisa merasa bahagia....segala yang aku lalui tika ini sangat2 membuat aku lebih dewasa daripada umur ku...ya mungkin ada yang tertawa saat coretan ini mereka baca....tapi itu la hakikat yang sebenarnya....setelah semua ini terjadi aku mula memahami erti kehidupan,,,,aku mula memahami apa yang org lain rasakan,,,,aku juga mula memahami cara untuk kita memupuk rasa sayang pada insan lain....maafkan aku andai saat nie aku tak bisa membuat keputusan yang terbaik di mata semua tapi yakin la yang aku past akan menemui keputusan yang terbaik kelak.....apa pun yang terjadi aku tak akan pernah membenci apa lagi membuang mereka jauh dari kehidupan ku kerna mereka telah menjadi sebahagian dari coretan kamus hidup ku..........

Sunday, February 13, 2011

~ kErnA Aku TAk punyA DiA ~

kerna aku tak punya dia....hati kecil ku sering menangis mengigatinya....dan kerna aku tak punya dia aku sering merasa keseorangan dan hati ku jadi tak tabah kerna rasa rindu padanya....seringkali air mata ini membasahi pipi tatkala rasa rindu padanya begitu menggunung....YA ALLAH tabahkan lah hati ku menerima ketentuanmu....sesungguhnya aku tahu bahawa ALLAH lebih menyayangi dia lebih dari kami....tapi mengapa di setiap adanya ruang waktu yang tersisa,aku terlalu lemah untuk melawan tangisan rindu dari terus berlagu...lagu yang begitu sayu menerpa diri ku....segala kenangan bersamanya terus ligat bermain di fikiran..." aku rindu dia...."aku rindu pada bait2 kata yang selalu terucap dari bibirnya...aku rindu pada senyumannya dan aku terlalu dan teramat rindu pada marahnya....marah yang dipenuhi dengan tanda kasih dan sayangnya....marah untuk melihat aku menjadi insan yang berguna.....kini tiada lagi kedengaran suara2 itu....betapa aku merindukan susuk tubuhnya...." mama andai saja aku bisa meminta untuk mama terus disisi menemani ku,akan aku lakukan segalanya..tapi mama aku lebih mengetahui bahawa segalanya itu tak akan mungkin bisa terjadi....wahai mama aku sangat merindukan dirimu....."


" sayang...bila besar nanti sayang mesti jadi anak yang baik ya....."..."anak yang baik tu macam mana mama??"bersungguh2 aku melontarkan soalan pada tika itu...walau masih dalam kesamaran tapi masih mampu mengigati apa yang mama katakan....benarlah kata mama dan bila tiba masanya kita pasti melalui detik itu....." anak yang baik adalah anak yang sentiasa menuruti perintah ibu bapanya,,merendahkan suara bila bercakap dengan mereka,,,sentiasa menjaga dan menyayangi mereka dalam apa keadaan sekalipun...dan paling penting anak yang baik akan sentiasa mendoakan ibu bapa mereka bila mereka telah pergi...."aku kurang memahami maksud ayat terakhir mama tapi aku tahu ayat tu pasti sangat bermakna....anggukan aku waktu itu menandakan yang aku paham akan ucapan mama dan aku akan berusaha untuk menjadi anak yang baik.....


kini aku paham akan ayat itu....tapi kenapa aku terlambat untuk mengetahuinya?hanya saat dia telah pergi baru aku faham akan maksud disebalik semua kata2 mama.....pemergian itu sangat memilukan.....kini aku jadi seperti apa yang mama inginkan....aku berjaya jadi anak yang baik dan aku juga berjaya menjadi anak yang boleh dibanggakan....tapi saat aku menggenggam satu lagi yang mama inginkan,hatiku dipaut rasa pilu....bukan kerana aku tak punya dia disisi tapi aku merasa pilu kerana saat indah itu tak dapat aku kongsikan bersama mama dan semuanya hanya bisa aku kecapi setelah mama pergi.....


" mama semua ini untuk mama....jika masa lalu aku sering sakiti mama dengan tingkah dan kata ku tapi kini aku berikan kebahagiaan untuk mu mama...walau saat aku menjadi apa yang mama inginkan dan saat anakmu ini berdiri megah dengan pakaian yang indah ini,mama tak disisi tapi aku yakin mama akan sentiasa mendoakan kejayaan ku...."kini papa dan adik2 yang menjadi sumber kekuatan ku....papa yang menjadi ayah dan sekaligus menjadi ibu kepada aku dan adik2 yang lain....perasaan rindu yang aku rasai ini tak kan setanding dengan rasa rindu papa pada mama...tapi mengapa papa masih bisa tersenyum dan masih bisa bergelak tawa bersama kami??.."Elin...perasaan rindu itu satu anugerah anak ku...bila kita merasa rindu pada org yang kita sayang itu tandanya kita masih dekat padanya dan tak pernah lupa padanya...jadi mengapa perlu kita satukan rasa rindu itu dengan air mata?lebih baik bila kita merasa rindu padanya kita cuba mengigati kenangan bersamanya dan cuba untuk mengukir senyuman...itu akan menjadikan kita lebih tabah anakku...."


YA ALLAH betapa tabah dan kuatnya papa menghadapi semua ini....terima kasih YA ALLAH kerana memberikan aku seorang ayah yang cekal hatinya...seorang ayah yang sentiasa ada untuk mengisi setiap rasa kekosongan yang wujud saat mama telah pergi jauh meninggalkan kami....." Elin kena kuat...Elin jadi inspirasi adik2...kalau Elin lemah,adik2 pasti lebih lemah dari Elin kerana mereka lebih muda untuk memahami putaran hidup yang kita lalui....Elin punya papa dan papa punya Elin dan adik2...kita saling memerlukan anakku....mama pergi bukan bermakna kita tak punya dia selamanya....kita masih punya dia...dan dia sentiasa ada di sini ( hati )...rindulah bila Elin memang merasa rindu pada mama dan menangislah bila itu bisa mengurangkan rasa rindu Elin pada mama tapi dalam tangisan dan kerinduaan itu Elin jangan lupa satu perkara...ALLAH tak akan menguji hambanya bila mana hambanya itu tak mampu menghadapi ujian itu...hapuslah air mata mu anakku dan sedekahkan AL FATIHAH pada nya..."


begitu jelas papa menuturkan setiap kata2 itu....kini aku tahu bagaimana papa boleh menjadi setabah yang kami lihat.....


kini aku menjadi lebih tabah dan cekal...tabah dan cekal untuk papa dan adik2....YA ALLAH...kalau air mata ini bisa mengubati kerinduaan kami pada mama ENGKAU tukarkan lah air mata ini menjadi senyuman...biar kami sentiasa bisa tersenyum saat kami mula mengigati mama...


*********

coretan ini aku lakarkan sendiri...kata2 yang lahirnya dari hati...bukan aku cuba menunjuk yang aku peduli pada nasib org lain tapi aku cuba untuk merasai rasa yang sama..rasa yang di rasai oleh insan lain yang mungkin telah kehilangan org yang mereka sayang...mgkin coretan ini bisa menenangkan mereka dan aku sendiri saat aku yang melalui detik ini....kerana janji ALLAH itu sentiasa benar...."yang hidup pasti akan merasai kematian "...buat insan yang aku tujukan khas coretan ini,aku harap kau bisa menjadi lebih tabah dan cekal..mungkin aku bukan siapa2 dalam hidupmu tapi aku cuba untuk merasai apa yang kau rasakan kerana aku sayang pada adik ku nie...saat mengenalinya bukan satu tempoh yang lama tapi aku cukup terasa saat dia bersedih...hanya doa yang mampu aku berikan..dan hanya semangat yang aku bisa berikan....moga dia menjadi lebih tabah setabah senyumannya........

Friday, February 11, 2011

~ tERsEngEh2 seNDiRi ~

wahhh today is my buzday..hehheeh...nak tau bila buka fb jak tersengeh2 sendiri aku macam babun....tq 4 da wish...apy sangat..walau tak dapat hadiah tapi dapat wish yang banyak2 macam tu rasa diri dihargai sangat2.....mesej ja ada 5 heheheh len lagi yang post kat wall..hheheh....penat jari2 nie membalas sume post heheh..p tak pa ni la yang d katakan pengorbanan heheheh.....sekali lagi...tq 4 da all wish....moga ALLAH permudahkan segalanya untuk kita sume...h apy owey........


HApPy bUZdAy lIEyA....
MAy ALLAH blESS u nGEhhh

ekceli ni cake tahun 2009 heheh..yang terbaru nant d upload k ehhehe....

Thursday, February 10, 2011

~ 1 DAy bEfOre ~

nie yang aku terima pada hari sebelum hari jadi ku?
: (....
so sad..
tapi aku tahu aku kena tabah..
apa pun dugaan nya aku mest teruskan perjalanan tanpa henti....
like my pwen sad 
" apa pun yang terjadi berjalanlah tanpa henti "....

Wednesday, February 9, 2011

~ hAi..nAmA ku........ ~

perkenalan pertama buat aku mengenalinya selamanya...so nice pertemuan....kadang kala aku tertawa,kadang kala juga aku menangis saat dia mula mengalirkan air mata bercerita tentang hidupnya...bertahun kami bersama...suka dan duka dikongsi bersama....walau kadang kala aku dan dia bercanggah pendapat...seringkali bermasam muka dan cuba menegakkan kemahuan sendiri...tapi kami tetap satu....indahnya pertemuan itu....


bibit kasih antara kami terus mekar dalam hati masing2...kami tekad untuk menjaga ikatan itu....bermula dengan " hai..nama ku lia..sapa nama mu?tinggal d mana kau?" hinggalah ke hari ini....permulaan itu kami penuhi dengan soalan demi soalan..dan kadang kala di sertakan dengan gelak ketawa....ya mungkin ada yang merasa jemu dan jenuh dengan pelbagai soalan tanpa henti..tapi itu la sifat kami tika itu...mudah bertanya dan mudah ketawa....


dari tika kami berumur 7 tahun hingga la membawa kami ke umur 22 tahun hari ini...terlalu banyak yang kami kongsi bersama...punya minat yang sama...dan punya citarasa yang sama....walau pun masa telah merubah segalanya..dan kini kami jarang bersama tapi kami still love each other..jauh di sudut hati kami, rasa sayang tu tetap ada..walau kadang mulut berkata benci...kenangan lalu masih segar dalam ingatan....we are 2gether...




kadang kala hanya dengan sedikit kesilapan hati2 kami mula merasa sedih,gusar dan mula berasa benci pada setiap insan yang ada di sisi kami....tapi tanpa kami sedari kesilapan itu buat kami lebih dekat..dalam diam merisik kabar....dalam kejauhan kami bertanya kabar....ego ka?ya itu la sifat yang ada pada setiap dari kami..tapi percaya la jauh d sudut hati kami mereka adalah yang terbaik...


detik itu kami kongsi bersama...saat kami bertaruh mendapatkan kejuaraan dalam bola jaring...kami berjuang bersama...ketawa bersama dan ada juga tangis yang hadir saat kami tak berjaya tapi semua tu kami harungi dengan tabah...


kini semua nya semakin jauh...jauh di mata tapi tidak di hati...rindu sahabat ku..andai saja kita bisa berkumpul kembali sama seperti waktu dulu...waktu di mana kita sering berkongsi segalanya..mungkin saat itu akan jadi yang terindah.....jangan la kita jadikan perpisahan ini sebagai pemisah ikatan yang kita bina bersama....sesungguhnya kita tidak akan pernah merasa kehilangan selagi kita punya teman terbaik disisi....


teman itu bukan sekadar mendengar dan memandang tapi teman itu segalanya buat kita....sahabat sebenar adalah sahabat yang sentiasa membawa sahabatnya ke jalan yang benar...dan moga2 persahabatan kita adalah persahabatan yang sejati....


lurve u oll

Tuesday, February 8, 2011

~ bErdeBAr !!! ~

kenapa feel macam tu slalu hadir walau pown da betahun berlalu...if aku tak salah dah hampir dua tahun berlalu..ya beberapa hari lagi genap da dua tahun sume tu berlalu....hurm tapi feel tu slalu hadir tak kesah la jumpa kat mana pun..walau pown bukan org yang sebenar yang aku jumpa...hurm petang tadik secara kebetulannya aku ternampak kawan dia kat bus stop...nak tau????berdebar sangat2 hati nie...terus rasa rindu ngan kenangan2 lalu...hurm tapi apa pun aku doakan dia bahagia ngan kehidupan dia sekarang...aku happy tok dia...lebih2 lagi bila dengar kabar dia dah nak kawen...syukur la kan dia da temu kebahagiaan dia....cehhh betol ka juak im happy tu ah?heheh ofcoz la betol....setidaknya dia buktikan pada aku yang dia ble hidup lagi bahagia daripada sebelum nie.....

memang betol la kata org kan...cinta pertama nie kadang memberi impak yang luar besa...( opsss cinta pertama ka?)heheheh.....tak kesah la tapi bila cinta tu jadi cinta yang mengajar kita untuk jujur n setia pada pasangan past cinta tu akan terus di ingatan kita sampai bila2 kan....

cehh jiwang lak aku memalam gnie hehehe.....

apa pun perasaan yang hadir tu aku akan cuba anggap sume tu sebagai satu feel yang normal...rasa rindu tu mungkin sebab da long2 tyme tak see dia heheheh.....rindu kawan ku hehehehe....

p/s : aku sentiasa mendoakan kebahagiaan ko ngan dia....jadikan la dia seorang insan yang sangat2 bermakna dalam hidup ko k.....nant kawen jan lupa jemput aku..insyaallah aku datang tu hehehe..kalo ada kekuatan la....

Sunday, February 6, 2011

~ I LEt u gO ~

" i let u go" hurm korang paham tak makna disebalik ayat yang pendek n ringkas nie?kompom la paham kan..hurm ayat nie walau pun ringkas ja tapi cukup2 padat makna nya..hehheh,,,(saja tenangkan hati yang ngah gundah gulana )bila kita berkata..." aku lepaskan kau pergi " mest saat tu air mata berebut2 nak kuar kan,....sume tak nak kala...siap lumba2 lagi sapa dulu sampai kat pipi kan..hurm so kejam drg2 nie...tak paham ka feel kita saat tu...ok kembali pada cerita asal...sapa2 pun tak mo ungkap perkataan nie..sakit weiiii..tak kesah la ungkap dalam situasi apa skali pun.....yang past ayat nie mang cukup power dalam pentas seni lakonan huhuhu.....my sis pernah kata...." aku lepaskan kau pergi tak bermakna aku kalah tapi cuba untuk beralah "...maksudnya bila kita cuba melepaskan sesuatu..tak bermaksud kita cuba membuang atau memutuskan sesuatu hubungan tapi semua tu kita lakukan untuk kebaikan kita..mungkin tidak sekarang tapi kebaikan itu mungkin untuk masa depan kita...hurm walau pun payah untuk kita ungkapkan tapi kadang kala ungkapan tu bisa menjadi satu ungkapan yang terbaik dalam hidup kita..sama la tyme kita bercinta...kadang kita rasa payah sangat nak ungkap ayat tu...myb sebab rasa sayang yang masih menebal..tak pun perasaan takot melukakan...tapi bila pikir balik ayat tu la yang bagi kekuatan pada kita....bila kita lepaskan org yang kita sayang untuk pergi jau dari kita itu tak bermakna kita tak sayang pada dia...tapi mungkin waktu yang tak mengizinkan untuk kita terus bersama dia...jadi lebih baik kita lepaskan dia pergi daripada melihat dia tersiksa..malah haty kita juga tersiksa...


huh panjang lebar syarahan aku..ntah betol ntah tidak hahahah...sebenarnya aku cuba tenangkan aty sendiri dengan membuat coretan kat blog nie..tapi betol la...mungkin melepaskan dia pergi adalah yang terbaik untuk aku, dia dan sume org yang mungkin terluka disebabkan ikatan di antara kami...but apa pun biar ALLAH yang tunjuk jalan....serahkan padaNya....


so jangan pernah takot untuk mengungkapkan kata " I LET U GO " sebab kita kena yakin yang ungkapan tu adalah yang terbaik untuk kita...mungkin bukan hari ni tapi esok lusa kita past akan paham peranan di sebalik ayat tu...


renung2kan lah hehehe...
cau...

Saturday, February 5, 2011

~ ISi KEkoSonGAn yANg AdA ~

hurm tak tau mo apply cam na erk?
heheh masa yang terluang be4 sambung stdy nie 
memang terlalu free n banyak heheh...
so aku cadang2 mo amik kursus d IKM KK...
mo amik sijil kemahiran landskap n hortikultur heheh....
kursus nie amik masa 3 hingga 6 bulan jer so ok la kan?
tapiii masalah nya skrg nei 
aku tak tau macam mana mo apply heheh..
so kalo 
kamu tau please 
inform aku erk ehehhe...k

~ ApA pUN yAng tERjAdI BErjaLAn lAh TANpA HEntI ~

nice words kan?ayat nie aku dapat dari tagged someone...bila terbaca ayat nie rasa semangat tu kembali pulih lak....kadang bila kita nampak ayat macam nie kita rasa ianya satu ayat yang biasa jer..tak der papa makna tapi bila kita cuba selami ayat nie ianya terlalu banyak membawa makna tok hidup kita..hurm apa pun yang terjadi,,,apa pun yang bakal kita hadapi dan lalui,,,kita kena teruskan hidup nie...kerana kita still tak tau lagi apa yang ada d hadapan sana bila kita trus berhenti dan tersungkur tanpa memandang kehadapan....

mungkin kita akan merasa lelah n penat bila terus berjalan tanpa henti...ya seperti mengejar sesuatu yang tak pasti....sebenarnya tanpa kita sedari kita sudah mula memupuk semangat yang tinggi dalam diri..walau pun kita tak past akan sesuatu di hujung sana tapi kita still yakin yang kita past peroleh sesuatu jika kita trus berjalan....hurm ayat nie mang memberi satu suntikan semangat tok aku...tok korang tak tau lagi la kan....dalam situasi aku yang sekarang nie rasa nya ini la ayat yang paling sesuai untuk aku jadikan satu semangat....ya..aku kena hadapi sume nya n aku akan terus berjalan ke hadapan tanpa henti...tapi walau pun macam tu aku akan sentiasa ingat pada laluan yang d belakang sebab aku tak mau tersilap langkah lagi....dan tak mau yang lalu berulang lagi..

so kawan2 mari la kita teruskan perjalanan....berjalan la tanpa henti walau apa pun yang terjadi....dan yakin la kita masih punya peluang yang kedua dalam hidup kita..chayok2x

Thursday, February 3, 2011

~ kesEdiHAn yAng tAk bERpEnghuJUNg ~

hurm baru jer entry kemarin aku wish aku tak mo sedeh2 lagi tapi ary nie aku da feel mo cry.....sedehhh sangat..kenapa nie?hurm can someone tell me y?deep inside my heart nie terlalu berduka....sedeh jak memanjang....terlalu banyak sebab yang membolehkan feel nie datang....i need my pwen here...someone dat i can talk more and more...until drg tired mo dengar....i need someone dat can hear im crying n can bring away my tear..huwaaa...sesungguhnya aku perlu sume tu.....mayb benar la kata org dugaan tu tak kan datang bila kita tak mampu untuk hadapi...dugaan yang kita terima tu adalah dugaan yang sememang kita boleh hadapi cuma memerlukan sedikit masa n pengorbanan...ya masa dan pengorbanan..oleh itu aku kena kuat..tak selamanya person2 yang aku need tu akan ada disisi kan...suatu masa drg sume akan pergi juak jauh dari aku atau mungkin aku yang akan pergi jauh dari drg...sesuatu yang tak pasti dah belum past kita akan ketahui....sedehh p la jauh2 dari aku tak ble ka?aku perlukan ketenangan...n aku tak mau pikir sume yang menyedihkan aku...bab sume tu buat aku rasa sakit jer....sorry la 2 all blogger2 bab entry aku hari nie terlalu emo...sob3x.....

Wednesday, February 2, 2011

~ bULAn tEriNdAh ~

hye blogger2 sume heheh...entry ary nie sal bulan terindah hehehe....nak tau tak napa bulan terindah?hurmm becoz bulan nie dah masuk bulan februari..hheheh sweet februari..walau pown pada setiap tahun bulan februari nie buat aku jadi lebih dewasa..dalam erti kata lain " tua " hahahha tapi aku sentiasa ternanti2 kemunculan bulan nie tau...pada bulan nie apa jer yang buat aku sedeh past akan buat aku happy heheheh....dan pada setiap tahun juga ada something yang aku harapkan hahaha....nak tau tak apa?huhu sejak dari dulu2 kala lagi aku da wish benda nie tapi sampai skrg tak dapat2 heheh..asyik2 beli sendiri hahah tak pown my mum belikan tapi bukan pada hary jadi aku heheheh.....da thing dat aku wish tu adalah.....


taraaaaaa...!!!!


patung winnie the pooh!!!!!
yang paling la besar heheheh.....
akceli aku dah ada banyak tapi sume yang beli sendiri tak pun my mum belikan hurm tapi bukan la pada hari jadi aku heheheh....


so kepada sesapa d luar sana yang mungkin terbaca blog nie..
apa lagi belikan la aku patung pooh tu hehehehe...
yang kecik pun tak pe janji hadiah ary jadi...


hahahaha tak malu beno kan minta hadiah lagi tu hahahahaha....
wat ever la tapi mang bagi aku bulan februari nie
satu bulan yang aku palink3x like dalam dunia....
hehheeh bagi aku juga bulan nie la bulan yang sangat3x...
buat aku bahagia..
happy!!
n sume2 la...


tapiiii kannn....
biasanya pada bulan nie.....
aku slalu sedehhh
hahhahaha ndak tau la juak napa tapi slalu jer apa yang aku pikir tu
akan bercanggah dengan apa yang berlaku
sob...sob..sob...


sodihh weiii...
tapi apa pun i make a wish
4 diz year aku tak kan bersedeh pada bulan dua nie..
yehaaaa....!!!!!


so teda uda aku mo cakap n tulis jadi aku mo out la..hehheheeh....doakan aku ya....moga2 pada tahun nie aku akan happy trus..like my pwen say " no men no cry" ceh mengantam jak aku tu...heheheh happy february.....