~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Friday, May 6, 2011

~ MATA ITU MILIKMU ~

assalamualaikum...

diz is 4 u mom...

mata itu milikmu..
terkadang aku melihat sedikit kerisauan...
ada ketika aku melihat secarik cahaya kasih...

mata itu milikmu...
aku melihat kedutan tua dibawah matamu...
aku tahu mata itu milikmu...
disetiap pancaran cahaya 
aku dapat melihat ada lelah disebalik senyumanmu..
ada pilu yang menghambat hatimu...
tika itu aku masih lagi tahu yang mata itu milikmu...

dalam tangis engkau tersenyum..
dalam tawa engkau bernyanyi...
entah bagaimana engkau begitu bijak menutupi keresahan...
dalam sujudmu engkau selalu pasrah..
dalam doamu engkau selitkan aku...
entah dimana letaknya kata benci dalam dirimu...

mata itu tetap milikmu...
dari jauh engkau memandang sayu bayanganku..
dari kejauhan itu engkau cuba ukirkan segaris senyuman buatku..
sehebat apapun badai yang tiba
engkau tabah untuk terus berada disitu...
mata itu tetap milikmu...

mungkin aku lupa pada mata itu
mungkin aku lalai mentafsir luahan hatimu
tapi
mata itu tetap milikmu...
engkau terus memandang aku dengan penuh kasih sayang...
tanpa ada sedikitpun kebencian...
mata itu tetap disitu..
menemani tubuh kecilmu...
terluka dengan kataku
terguris dengan perlakuanku..
mata itu tetap milikmu..
menyimpan sejuta kisah duka..
engkau sanggup menangis demi aku...
betapa hebatnya mata itu.....

dalam perjalanan hidupku..
mata itu tetap milikmu..
engkau berikan aku kehidupan..
engkau limpahkan aku dengan kesenangan...
mata itu tetap milikmu...
engkau tunjukkan aku pentas dunia...
engkau ajarkan aku langkah demi langkah...
tanpa jemu...
mata itu tetap milikmu...
menemani aku tanpa jemu...

kerana mata itu tetap milikmu 
IBU..
engkau begitu istimewa untukku...
dengan pandanganmu,
engkau mengajar aku erti sebuh kehidupan..
hanya kerana mata itu milikmu...
engkau sanggup berikan aku yang terbaik..
walau mata itu semakin uzur untuk melihat kehadapan...
kerana engkau yakin
mata itu tetap milikmu..
dan kau inginkan mata itu memberi pandangan yang terbaik untuk ku...

terima kasih ibu...
" mata itu milikmu "

No comments: