~ FolLoW mE ~

~ SWeet Fren IS nEvEr End ~

Tuesday, July 5, 2011

~ PERJALANAN YANG MEMENATKAN ~

assalamualaikum...
helo..helo..

perjalanan yang sangat memenatkan diri ini..
korang tau tak bermula tanggal baju 23 bulan jun sehingga 24 bulan jun aku teramatlah penat,,
nak tau kenapa???
ha meh sini aku story kat korang kenapa aku terlalu dan teramat penat dengan perjalanan tu...

View Image

bermula pada 23 bulan jun tu korang nak tau aku ngan mak aku menaiki bas ekspress selama 8 jam dari daerah kunak ke kota kinabalu sabah...
perghhhh dapat tak korang bayangkan macam mana sakitnya pinggang aku duk dalam bas tu...dengan keadaan jalan yang berlubang2 dan banyak selekoh membuatkan aku rasa macam nak tolak siket kepala diver bas tu muahahahahhaha.....

8 jam ok bukan 8 minit...
dah la kami ikot perjalanan malam..
tido dalam bas pun macam tak tido jugak sebabnya bila jer aku tido mesti aku still ble dengar suara2 orang yang bercerita..ha tido apanya tu kan...

View Image

sampai jer kat kota kinabalu...means terminal bas la kan..
dah kol 4subuh..amik ko..memang tak sempat nak tido2 lagi sebabnya jam 7.30 kami dah kena ada kat KKIA...opssss bukan KKIP ok ngehhhh....
apa lagi jejakkan kaki jer kat bumi kk tu aku n mak aku terus dapatkan teksi untuk ke airport...
cuba korang bayangkan seawal tu kami dah ada kat airport..
dengan tak mandi lagi..mata kuyu hahahahha..mak aku macam biasa la dia dah biasa macam nie so ok jer tenaga pun masih ada..
aku nie yang rasa macam nak jer tarik selimut pastu baring kat tengah2 airport tu...

Go to fullsize image
mo tido senyeyak macam baby nie tido...huwaaaaa

sampai jer kat airport trus my mum ajak g mandi kat toilet..
huh kesian sungguh kami macam tak der tempat nak rehat
hahahahhahah....
berjam2 jugak la kami kat airport tu sementara menunggu ketibaan para datin2 dan datuk2..
**eh bukan heheh aku saja ngada2**

pada 24 tu kami akan berangkat ke kuala lumpur dengan rombongan dari sabah..
rombongan lawatan GANO EXCEL...
setelah berjam2 tu akhirnya naik flight jugak kami..ok tambah lagi perjalanan selama 3jam gtu...
penattttt!!!!!....

View Image
ha nie la kapal terbang yang kaki ikot...eheh aku pinjam kejap dari encik google

sesampainya kat KLIA aku pikirkan perjalanan tu tamat kat situ
tapiiiiiii...
malang sungguh sebabnya kami terpaksa lagi menaiki bas ke KEDAH..
makk oiiii bukan sekejap tapi berkejap2 tau...
7JAM PERJALAN KE KEDAH...

dah la dari kunak ke kk 8 jam pastu di tambah dalam flight 3jam then ditambah lagi perjalan 7jam..nangis pinggang aku tau...
memang sangat2 memenatkan perjalanan tu..
disebabkan kami ikot rombongan so perjalanan yang sepatutnya 7jam jadi 10 jam..
berhenti kat tempat tu,kat tempat nie...huh semua tempat dorang nak singgah.....

ni la kilang gano excel yang kami lawat tu...

begitu la cerita perjalanan yang memenatkan tu....kami sampai kat kedah dah kol 11 lebih (malam)...sampai jer masuk hotel trus tido sebabnya aku memang dah penat yang teramat..bukan penat berjalan tapi penat duduk...

sapa2 yang bijak matematik tu sila la tambahkan sendiri yer jam perjalanan aku tu ngehhhh....

p/s : lebih kurang seminggu lebih aku kat semenanjung...next entry aku akan ceritakan lagi aktiviti2 aku kat sana ok...

No comments: